ЗДРАВИЦА КУЧИМА



                           Никола I Петровић - Његош 


Здравица Кучима

Ево данас тек испуних 
Жељу стару, жељу давну, 
Да посјетим, да поздравим 
Покрајину ову славну. 

Здраво Кучи витезови! 
У час добар овдје сио, 
И со и хљеб из рука вам 
Јуначкијех ја изијо! 

Здраво моји соколови, 
Крајине ми јужне крило, 
У ваше се љуто племе 
Част и свако добро вило! 

Ја бих много говорио 
И уз часу и без часе, 
Набраја' бих ваше борбе 
И јунаке многе ваше; 

Но се задјест' о онима,
Што душмански мач пос'јече, 
Бих се боја' да ми суза 
Данас која не утече .....

Суза!.....Данас! ... -међу вама 
Да у очи сине моје? 
Кад овакве осветнице 
Око мене чете стоје! 

Када мили Ловћен гледам 
Преко наше Подгорице! 
Кад вас с њиме не раздвају 
Ни градови ни фортице! 

Вјечна памјат умрлијем 
Дрекаловог храброг јата 
И Кучкога племеника 
Осталога сваког брата! 

А у здравље вас живијех, 
Преосталих мученика- 
Бас војвода, командира, 
И главара и војника! 

Бог ви муке накнадио 
Небо вам се насмијало! 
А оружје и јунаштво 
За увијек ваше сјало! 

На Медуну, 18. новембра 1894.